Opel Carlton Omega Lotus (1991-1993?)


Tohle auto si zaslou�í, aby se mu říkalo legenda. Je to skutečná legenda a proč, to se teď dovíte. Na první pohled je to snížený starý Opel Omega s nárazníky a prahy, prostě upravený Opel. Na druhý pohled je to zatraceně tě�ký Lotus, který je jen od Omegy odvozený. Pod kapotou je v řadě nastoupeno 6 válců a do toho jim pískají dvě turbodmychadla. Nic moc? Řadový �estiválce jsou nejlépe vyvá�ené motory, a kde se octne R6 tak je to legenda (Nissan Skyline, TVR Tuscan, BMW M3...) a kdy� k tomu připojíte manuální �esti stupňovou převodovku, pohon na zadní nápravě a velké brzdy, tak máte dělo. A teď to samé v číselné formě: R6 2x přeplňovaná dává výkon 377k při 5200ot./min. točivý moment je na tom lépe-570 Nm při 4200 ot./min. s karoserií to vá�í 1658 kg, převodovka je s Corvetty ZR1 tak�e 6 manuální. Výsledkem je stovka z místa za 4,8s, na 160 se ocitnete za 10,6s a pokud vám to okolnosti dovolí tak se zastavíte a� na 282km/h, tak jsem tě �rád� viděl mnichovská M3, ale musím jet, přece jen Němci dělají jen auta a ne miláčky. A ty brzdy, ano nepletete se samozřejmě AP Racing. Vepředu kotouče o průměru 330 a vzadu 300 mm. Ale jak je známo slavná převodovka není tak ochotná jako motor a musíte si na ní zvykat, podobně je to i s podvozkem. Lotus je expert na dokonalý podvozek, ale Lotus Carlton je starý přes 12 let a tehdy v�e bylo jinak, tak�e tehdy �pičkový a dnes jen hodně dobrý za co� mů�e i těch 1658kg. Interiér se li�í jen velice málo od původního Opela kromě toho čtyřramenného volantu, té ků�e a těch anatomických křesel. 

Nejtě��í auto z dílen Lotus ve své době bylo srovnáváno se supersporty jako Lamborghini Countach a Ferrari F40. V jednom nejmenovaném časopise (Auto Rating) který spolupracuje s Anglickým časopisem EVO, srovnávaly Lotus Carlton s BMW M5, Audi RS6 a Jaguar S-type R. Pořadí bylo:1. M5, 2. Lotus, 3. Jag a 4. RS6. To znamená �e s tímto �dědou� mají i dne�ní ostré limuzíny co dělat, a to na ně ztrácí pěknou řádku let. Stále si myslíte �e to není opravdová LEGENDA. Vyděl jsem jí jen jednou v �ivotě, ale vzpomínám na ní dodnes jen ten zvuk a ta majestátnost. Omega to není, ale je to nejtě��í Lotus a ostudu mu nedělá. Věřím �e s ním mů�ete hrdě přijet mezi Esprita a Elise a nikdo by vám nic neřekl.

Lotus Omega